Voetbalvereniging DVO - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stijn Laat - WaarBenJij.nu Voetbalvereniging DVO - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stijn Laat - WaarBenJij.nu

Voetbalvereniging DVO

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

11 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal, weer een nieuw bericht vanuit het zeer warme Paramaribo. Afgelopen 2 weken zijn vrij rustige weken geweest. Ik ben aan de meeste dingen, in het dagelijkse leven hier, onderhand wel gewend geraakt. Zo sta ik niet meer raar te kijken van alle vreemde gediertes die door het huis kruipen. Wel is me opgevallen hoe slecht dieren hier worden behandeld. Honden worden geslagen alsof het niks is en deze willen dus nog wel eens achter je aankomen hebben we mogen ondervinden :P!
Even terug naar afgelopen 2 weken. We hebben vooral erg veel rondom het Guesthouse en de tuin gedaan. Ludwich vertrekt een dezer weken dus hij wil dat we weten wat er van ons verwacht wordt. Even een disciplineweek t.b.v. Guesthouse Masusa laat maar zeggen. (www.guesthousemasusa.nl)
De bar begint steeds beter te lopen, we zitten nog in de fase dat de voorbijgangers nieuwsgierig kijken wat voor nieuws hier is gerealiseerd maar het wordt steeds drukker en gezelliger! Zo hebben we Henkie (de zatlap v/d gonggrijpstraat) woensdag, na een erg gezellige avond, al naar huis mogen dragen. Henkie geeft de eerste 2 weken van de maand (als het geld weer binnen is) al zijn geld uit aan drank en traktaties en de laatste 2 weken v/d maand wordt hij door de buurtbewoners voorzien van drank en sigaretten. Ook alle mannen in Suriname roken geloof ik, nouja je moet ze iig niet laten zien dat je een pak sigaretten hebt want als je degene bent met een pak dan kun je gaan uitdelen. Iedereen koopt hier dus zijn sigaretten los.

Maar we zijn de afgelopen 2 weken niet alleen met Masusa bezig geweest, ook zijn we meerdele malen naar Vierkinderen geweest waar we weer met open armen werden ontvangen. We hebben lekker gevoetbald en er was serieus al enig teken van meer samenspel, wat eerder heel ver te zoeken was. Iedereen wilde zich de eerste keren bewijzen :P, maar nu we al met oefeningen en trainingen bezig zijn beginnen de jongens beetje bij beetje te begrijpen waar het om draait. Wijzelf hebben er alle vertrouwen in dat deze jongens zo enthousiast zullen blijven. Ze vragen zelfs om conditietrainingen, ik zou niet weten waarom ze dit leuk vinden maar uit ervaring denk ik dat ze dit niet lang leuk zullen vinden. Na het partijspel nemen we altijd een verfrissende duik in de Cola-creek en hierna gaan we met de bus, waarin bijna alles is toegestaan (roken,drinken en de muziek op z’n hardst), richting huis. Deze busrit duurt anderhalf uur maar deze begint me nog niet te vervelen. Er is buiten zoveel te zien en de figuren die de bus instappen zijn ook bewonderenswaardig te noemen. Laatst voegden halverwege de rit 3 rastafari’s met radio zich bij ons waar we een Djogo mee hebben gedeeld, een busrit die in Nederland ondenkbaar zou zijn!!
Afgelopen zaterdag en zondag zijn we een weekendje naar Vierkinderen geweest. Zaterdag hadden we om 09;00 met Nel een afspraak die ons weer zou rijden maar Nel arriveerde pas om 13;00. Nel bleek wat moeite met opstaan te hebben! Aangekomen in Vierkinderen hebben we een groep van zo’n 15 jongens opgetrommeld om het veld eens goed onder handen te nemen met wat houwers. Er werd erg hard gewerkt door iedereen en rond een uurtje of 4 hadden we al een mooi 16meter gebied vrij. Toen hebben we nog een penaltybokaal gehouden die door Pelle werd gewonnen, onze beste speler. Hierna moesten we snel naar huis want de bar moest weer opengegooid worden. In de auto kwam ik er plotseling achter dat ik 10srd miste, dit was dus in Vierkinderen gebeurd en het zoontje van Nel wist meteen wie het was, Pelle. Dit zouden we zondag even heel serieus aan de orde gaan stellen.
Maar het s’avonds was weer Golden Oldies avond net zoals de vorige week zaterdag. Vorige week zaterdag met Golden Oldies was er trouwens iets vervelends gebeurd. DJ Evert Tjon had een hulpje meegenomen om alles in elkaar te zetten. Deze lieve jongen heeft echter mijn ipod opgemerkt achter de bar en dat is iets waar je in Suriname voor moet zorgen dat dit niet gebeurd. Door de armoede zijn je kleinste spullen vaak niet veilig. Je moet altijd goed opletten waar je je spullen neerlegt voordat ze alweer zijn meegenomen. Er lopen hier figuren rond die gewoon de bar inkomen om te kijken of er ergens een zwakke plek zit. Dit is overal bekend. Maar terug naar het verhaal van mijn verloren ipod. Aangezien we wisten dat het hulpje de enigste was die, naast ons, achter de bar was geweest had ik maandag mijn ipod alweer terug, gelukkig.
Zondag zijn we weer vroeg richting Vierkinderen gegaan om meteen bij aankomst alle jongens bijeen te roepen om eventjes heel serieus te gaan praten. Toen we, met harde woorden, hadden uitgelegd wat het probleem was (de gestolen 10srd) en wie de dader moest zijn volgens ons, schrokken de jongens echt heel erg! Ze waren echt boos en de dader moest gepakt worden. Ze begonnen allemaal scenario’s te bedenken wie het geweest kon zijn en uiteindelijk bleek het geen Pelle te zijn maar zijn broertje, Ivano. Ivano had de 10srd uit mijn portemonnee gepakt om slippers te kopen voor zijn broertje van 4jaar. We hebben hem echt hard aangepakt en duidelijk gemaakt dat zoiets nooit mag gebeuren. Daarnaast heeft hij een straf gekregen dat hij een maand niet meer mee mag voetballen en ook niet in de buurt mag zijn. Helaas moeten we zo hard zijn omdat de andere jongens misschien ook gaan denken dat dat wel zomaar kan. Na al deze commotie zijn we de recreatiezaal ingegaan en hebben we een vergadering gehouden waar de jongens wat gegevens hebben ingeleverd. O.a. hun geboortedatum wat voor Chireldo geen weet was. Het begon bij 1mei, toen was het 1 februari, daaarna was het 15 juni en toen die uiteindelijk bij zijn moeder was gaan vragen wanneer hij ookal weer jarig was, bleek het 14 oktober te zijn haha. Maar de belangrijkste vraag was wat ze de beste naam voor onze nieuwe voetbalclub vonden en hier is DVO uitgekomen, erg toepasselijk gezien het feit wie onze hoofdsponsor is ;)(DVOL). DVO staat voor Door Vierkinderen Opgericht. Na de vergadering hebben we met alle spelers bij tante Stella getoast op deze memorabele dag (10 Februari 2008) waarop voetbalvereniging DVO is opgericht!! En na een potje voetbal zijn we weer richting de stad gegaan.

We hebben trouwens ook een nieuwe zakenpartner gevonden die een ruimte bij ons komt huren om zijn eigen kioskje in op te zetten, genaamd Erik (ookwel Eer tekeer). Dit is een ‘man’ van 33 maar lijkt een jongeman van in de 20. In mijn vorige verslag schreef ik over de recordtijd van Gim wang kwartje boeroe. Nou, deze man is niks vergeleken bij Eer, Eer weet namelijk 10 zinnen in 1 zin te proppen en dat ook nog eens in een ongeloveloos tempo. Op het moment zit hij tegenover me aan een stuk door te praten (over een vriendin van z’n moeder die een zoon heeft die blabla ik ben het alweer kwijt :P) maar ik heb geleerd dat je hier mensen gerust kunt (mag) negeren zonder ze te kwetsen. Nee maar Erik is een goede kerel, hij praat gewoon iets teveel. Als ik aan ´m zou vragen wat ik hem gister heb verteld, zou die zo weer 2 uur onafgebroken kunnen beginnen over wat HIJ gister allemaal heeft verteld, dus daar begin ik maar niet aan.
Ook hebben we al 3x met de jongetjes CultureelCentrumGonggrijpstraat gebald. In vergelijking met onze jongens uit Vierkinderen, die knoeperhard spelen, spelen deze jongens erg voorzichtig. Vierkinderen knalt er echt vol in maar daar was hier weinig van te merken maar zij willen ook erg graag dat we hun ook 1 keer in de week komen trainen maar daar moeten we nog even goed over nadenken voordat we teveel hooi op onze vork nemen! We hebben zelfs al meerdere dorpen die ook om onze hulp vragen, Wageningen en Moengo. Hier zijn we nog maar niet op ingegaan, we zorgen ervoor dat het eerst in Vierkinderen heel serieus wordt. We zijn vorige week bij the Rotary langsgeweest maar zij wilden eerst een officiële brief ontvangen, die dus meteen op de post is gegaan. Hopelijk mogen we naar aanleiding van de brief een keertje langskomen om ons plan te presenteren. Ook gaan we proberen om een KAP (kleine ambassade projecten)- subsidie te strikken bij de ambassade.
Het gaat dus allemaal nog steeds erg goed en ook het voetbalproject DVO begint al aardig vorm te krijgen maar ik vind het nu wel weer even leuk geweest en ga weer buiten aan de slag. Groeten uit Paramaribo

• 11 Februari 2008 - 20:35

Jeroen:

Heey Stiende

Weer een grappig verhaal en houd ze daar maar in de gaten leuke naam en heel leuk bedacht die naam :p

groeten uit Lent(waar het vandaag zo 15 graden was)

• 11 Februari 2008 - 21:11

Willem:

Wat een geweldig verhaal weer !!! Fijn dat alles en beetje van de grond komt, ja en dat stelen zit toch in het bloed, dus pas goed op je spullen !!
    Fijn dat die man een kioskje wil beginnen allemaal beter voor de rest.
    Nou hier alles rustig.

Kus Rens

• 11 Februari 2008 - 21:32

Pa:

Hoi Stijn
    Weer een hartstikke leuk verhaal. Goed idee zo'n discipline week. Je snapt wel dat ik dat prima vind (geintje). Ben blij te horen dat het zo goed gaat. Zijn de spullen nu al over? Is het al gelukt om iedereen bij elkaar te krijgen om die dozen ook opgehaald te krijgen? Doe de groeten aan Amilcar, Ludwig en natuurlijk Eertekeer.

Groeten Mark

• 11 Februari 2008 - 21:57

WB:

He Stiende

Ik hoop wel dat je volgende keer een iets langer verhaaltje hebt hier was ik zo doorheen ! hahaha

Nee hoor het is wederom een super leuk verhaal , netjes dat de club nou ook een naam heeft en zeker zo'n mooie

Heb je nog wat aan mijn trainingen gehad ?
    of heb je nog meer nodig ?

ik heb Ber nog niet gesproken , maar je hoort snel van mij.

Gr Willie

• 11 Februari 2008 - 22:12

Flakes:

Oh lekker stiende, wederom mooie story.

Ik spreek je één dezer dagen wel weer. Hou jullie goed!

Later!

• 12 Februari 2008 - 08:40

Jeanet:

Heey Stijn,
    Wat fijn om weer wat van je te lezen.En wat een heerlijk verhaal weer.
    Het lijkt alsof je al een eeuwigheid weg bent, zo voelt het en zo lijkt het ook gezien jullie drukke programma daar. Het klinkt allemaal wel helemaal oké.
    Fantastisch hoe jullie de dingen oppakken daar!
    Geniet weer lekker en ik kijk uit naar je volgende bericht!!
    Dikke kus Jeanet

• 12 Februari 2008 - 11:04

Bart :

dat is toch de kliek junks van nederland die hier bezig is af te kicken !!!en wel in een junkbuurt !

• 12 Februari 2008 - 17:02

Floortje:

Stijntje heel leuk om dit zo te lezen! Klinkt allemaal prima vol te houden daar ;) geniet ook maar volop van dat lekkere weer, doen wij zelfs hier met onze 'ongelovelijk lekkere 12-15 graden ;)' maar serieus, best lekker na zo'n winter:P
    enne.. take it easy on the kids ;) nee grapje, goed van je! hebben ze best nodig denk ik!

xxx

• 12 Februari 2008 - 18:01

Flakes & Otje:

He playaboyss!

He hadden jullienoglekkerlopendouweneeer!? Wel chill hoor dat die spange tangas daar jullie rauw lusten als jullie je schuurpapierbroekeneer aan hebben!

He we spreken jullie weer, haaaaaaaj!

• 12 Februari 2008 - 19:56

Opa Jan Oma Lies:

Hallo Stijn
    Wat een leuk verhaal!,fijn te lezen dat het allemaal zo goed verloopt daar!!
    En dat jullie zo fanatiek bezig zijn met het voetbal projekt, DVO.
    We zien wel dat je daar heel veel ervaring opdoet,deze tijd in suriname zul je nooit vergeten,en er een mooie herinnering aan zult over houden!!
    Liefs Opa en Oma uit Eibergen

• 13 Februari 2008 - 08:24

Marlie:

lieve Stijn, nou, nou dat is nog eens een verslag!! Hartstikke leuk!Ben benieuwd hoe Eertekeer eruit ziet en Pelle...
    Wat een mooie naam trouwens voor de voetbalclub, leuk verzonnen en fijn dat de start is gemaakt. Lijkt me zó leuk dat de kinderen daar zo blij zijn als jullie komen!
    Hé Stijn, ik zou idd maar niet teveel hooi gelijk op je vork nemen, laat dit eerst maar eens allemaal lekker lopen.
    Hele dikke knuffel en we bellen je snel!
    liefs X Mam

• 13 Februari 2008 - 08:49

Nanne:

Hee Stijn,
    Wat een geweldig project zeg! Echt super hoe jullie daar bezig zijn :) Ook leuk om je verhalen hier te lezen, je hebt echt een schrijftalent man!
    Nou heel veel succes nog met het project en groetjes aan Amilcar!

Liefs!

• 13 Februari 2008 - 14:25

Onno:

He Stijn! Kerel

Wat een verhalen man! Wel lachen om te lezen, volgens mij zit jij echt midden in de rimboe! Wel moeilijk volgen met die namen maar kiomt goed!

Veel plezier daar nog!

Ayoo

• 13 Februari 2008 - 19:44

Henry:

Hé Stijn,

Fijn te horen dat het jullie daar goed gaat. Hopelijk dat de spullen nu zo ter beschikking zijn. Met je Pa en Ma is alles goed hoor. Ik hou ze wel een beetje in de gaten. Ze missen je wel.

Hou je taai, ik blijf je stukjes lezen en volgen.

Mazzel, Henry.

• 13 Februari 2008 - 21:41

4friends:

Hee Stiende,
    Het gaat je goed man... Zijn die suries allemaal van de henkies die ook zo'n disciplinetraining nodig hebben en moeten leren met animals om te gaan? Ik wist niet dat eje een blonde sherlock holmes was, heel pedagogem. He, wat is een Djogo? We wachten op een eerste transfer van een talentvolle voetballer uit jullie discipline voetbalschool. We zijn blij dat onze dvol bijna vernoemd is, had je voor die l niet iets kunnen bedenken om nog meer een zustervereniging op te richten voor een langdurige samenwerking. Koop niet te veel sigaretten.
    good luck,
    4friends

• 14 Februari 2008 - 18:32

Wilma & Sjanne:

Hey Stijn,
    mooie verhalen hoor, leuk om te lezen hoe het je daar vergaat! Succes met DVO, geniet van je avontuur en we blijven je volgen.
    Groetjes van de familie Tielbeke!
    xx

• 15 Februari 2008 - 10:29

Henry En Lara:

Hoi Stijn,

We volgen al je avonturen daar in Paramaribo en Vierkinderen. Moest wel even griniken om de naam DVO, heel subtiel en toepasselijk. En loyaal aan de sponsor natuurlijk. Ik vind dat jullie al veel bereikt hebben, zeker gezien de hele andere mentaliteit die er is en verwachtingen die mensen van elkaar kunnen hebben. Ga zo door, en take it easy, dat kun je van de surinamers goed leren denk ik.
    Het weer is hier erg koud maar gelukkig gaat het samen met een blauwe strakke lucht met veel zon.
    Dus zonnige groetjes ut de visveldsestraat van Henry/Lara/Luca/Mijs.

• 15 Februari 2008 - 11:58

Tom Dis:

Joo Stijn,

Zeker weer mooie verhalen, ik blijf ze volgen! Mooi dat je daar een Pelle hebt die wel kan voetballen;)

Groeten tom

• 15 Februari 2008 - 12:00

Greg:

Ha Stijn, chill dat er vorderingen worden gemaakt, succes :D spreek je

• 16 Februari 2008 - 16:23

Amber:

Hooi stiende
    Leuk dat je er weer wat opzet....
    Alles goed?
    Met mij wel
    Nog wat emt valentijn gedaan?:P
    Leuk hea dat MAMA EN TIMO komen...
    Ik en papa gaan dan een keertje karten:d
    Ik spreek je vanavond an de telfoon

Dikke X am

• 16 Februari 2008 - 22:51

Roy:

Ja jong die conditietrainingen bij dvol zijn ook niks;)

Wel mooi dat je weer een eindje verder op weg bent met je "avontuur". let goed op je spullen en succes daar! In lent en omstreken gaat alles gewoon rustig doo: trainen, wedstrijd spelen en de 3e helf uiteraard;) Doe Amilcar de groeten en pas goed op je zelf.

groeten Roy

• 17 Februari 2008 - 19:46

Opa Henk En Oma Bert:

Hallo Stijn .Hier komt de eerste e-mail van je opa op zijn lap-top.Ik krijg volgende week mijn eerste computer les maar heb toch al heel wat geleerd van Mark Joost en Erik .Ik heb er veel zin in om het goed te leren.
    Oma is gelukkig weer thuis uit het ziekenhuis.Bedankt voor het kaarsje.Het lopen is nog erg moeilijk en pijnlijk maar het wordt elke dag beter.
    Stijn we vinden het erg fijn dat we regelmatig iets van je horen en hopen dat je er zelf goed bij voelt.We zien weer uit naar je volgend verslag.

Groetjes en veel liefs van opa en oma.

• 18 Februari 2008 - 20:42

Derry:

weer leuke stukkie stijn

gister helaas verloren met 2-1

1-0 voorgestaandoelpunt strafschop ronald maassen helaas a.s. zondag gaan we weer voor 3 punten thuis tegen
    victoria

gr. de grensrechter

• 20 Februari 2008 - 08:29

Tom Segeren:

Joh Stijn,

je vermaakt je daar wel zo te lezen. Leuk man!
    Ik ben nu 2.5 week terug van een half jaar Lissabon en ben hier weer met alles begonnnen.
    Ik zou zeggen rustig aan daar en voorzichtig met de vrouwen ;)

Tom S

• 20 Februari 2008 - 16:06

Rob Busser:

Stijn, geweldig waar je mee bezig bent voor die mannen en goed om te lezen dat je het goed gaat. Mooie verhalen allemaal Geniet van alles maar dat lukt wel begrijp ik.

Groetjes Rob

• 20 Februari 2008 - 16:54

Anouk Busser:

Hallo Stijn,

Ik heb het gelezen wat je daar allemaal mee maakt!
    Hartsikke leuk! =)
    Heel veel succes daar nog en geniet er van!

Groetjes Anouk Busser

p.s. Wanneer is de bar open en kan ik even een biertje komen drinken (A).

• 20 Februari 2008 - 20:45

Marlie:

hoi Stijn, wat slim ,om op de forumpagina een berichtje te zetten! Ben benieuwd of het veel oplevert, ziet er in elk geval goed uit! Hou je wel de eerste 2 weken van juni vrij??
    doeiii

• 20 Februari 2008 - 21:33

Peer:

hoi stijn,

leuke,snelle en helder geschreven verhalen, man, je kunt nog altijd overwegen om in de journalistiek te gaan.

maar het leukste vind ik toch wel jullie dvo-initiatief. fijn dat er een tegenhanger is aan de overkant van de grote oceaan waarvan jullie aan de bakermat staan.

keep going strong, man!!

groeten van tomas en peer

• 21 Februari 2008 - 05:28

R Brewster:

De kaart van Suriname klopt niet. Haal het direct weg en plaats de juiste kaart waarop met daarop het zogenaamd betwist gebied. Foei toch. Hoe kunnen jullie zo eem gigantische blunder toestaan.

Mvg
    R Brewster

• 21 Februari 2008 - 13:59

Bouke:

Tjoo stiende

wat een super vette verhalen allemaal kerel. jij vermaakt je er prima zo te horen. en natuurlijk een erg orginele naam voor de voetbalclub daar ;)

heel veel plezier daar nog kerel

groetjes

bouke schwering

• 22 Februari 2008 - 08:59

Danielle:

Dag stijn vet dat je in paramaribo zit! ik wil daar ook naartoe! Heb er vet veel zin in. Ik ga een half jaar voor de klas staan in feb. 2009. Nog tips voor het verblijf daar?

• 23 Februari 2008 - 20:19

Aram:

Kerel ik ben zo jalours, zou zp weer terug gaan naar swietie Sranan!!!
    Geniet er van!

Mzzl

• 24 Februari 2008 - 13:56

Opa Henk En Oma Bert:

Hoi Stijn.

Leuke en mooie foto:s.Nu krijgen we een beeld waar,hoe,met wie en met wat je bezig bent.
    Wij vinden dat heel erg fijn,

Groetjes en liefs.

• 25 Februari 2008 - 22:45

Cees En Irene:

Hoi Stijn, weer een super verhaal. Beetje late reactie, maar ook wij zijn druk druk druk.Kei leuk dat jouw moeder en Timo komen. Ik heb al gevraagd of ze misschien toch iets gewonnen hebben in de postcode-loterij. Ze zeggen van niet, maar ze lopen sávonds wel geniffelend door Lent, wat denk jij?????
    Leuke foto's, geeft toch een klein beeldje een beeld van alles, maar ik begrijp dat je moeder de camara meeneemt, dus misschien kunnen we in juni dagenlang film kijken bij je ouders. Maak er een mooie tijd van en geniet maar hééééé'l veel. Liefs Cees en Irene

• 26 Februari 2008 - 12:17

Hind:

Hey Stijn :)
    I can guess you're loving your stay in Surinam, this is not hard to understand.
    The photos are great, simply lovely ^^

Don't you wanna write your articles in dutch and english? So that I could understand :D.

Enjoy!
    xxx

• 26 Februari 2008 - 22:41

Flakes & Itoi:

Joo broeders! We lighten hier ff een heerlijk B to the L to the enorme -UNT! Dus wordt weer heerlijk avondje...Studentenleven is echt te relaxt!

Keep it black!

PEACE

Itoi & Flieks

• 01 Maart 2008 - 07:55

Jan Van Wijk:

He Stijn,

Weer een SUPER verhaal van je jongen en zeker een orginele naam DVO. Afgelopen Zondag hebben we met het eerste een goede stap gezet richting het behalen van de derde periode, we hebben met 4-1 gewonnen van Victoria. Nu nog 6 wedstrijden te gaan. Aankomende Zondag zijn we vrij, maar we houden je op de hoogte. Nog veel plezier daar en geniet ervan,

Gr. Jan.

• 02 Maart 2008 - 15:06

Wies:

Hallo Stijn,

Ik kwam toevallig op je site terecht toen ik zat te googlen naar voetbalprojecten in Suriname. Ik heb met veel interesse je verhalen gelezen. Ik ga zelf in de zomer voor een periode van ongeveer 4-6 weken naar Suriname in het kader van mijn minor. Ik zou het leuk vinden om met je in contact te komen, misschien kunnen wie iets voor elkaar betekenen. Misschien kan je mij een email sturen (wiesroof@hotmail.com) en dan kan ik wat meer uitleggen over wat ik wil gaan etc. Alvast bedankt en veel succes en natuurlijk plezier daar!

Groeten, Wies

• 03 Maart 2008 - 07:51

Hanny.:

Hallo Stijn,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven.
    Het is onvoorstelbaar zo'n andere cultuur.
    Volgens mij blijf je je regelmatig verbazen.
    Jullie doen daar geweldig werk.
    Wat een verrassing, dat Marlie en Timo nog naar je toe komen
    Dit maakt het voor Marlie ook weer wat gemakkelijker en het zal voor jullie allemaal een onvergetelijke ervaring zijn.
    De tijd voor ons gaat snel.
    Voor jou ook, Stijn?

Heel veel succes maar weer en groetjes van de Renskens

• 03 Maart 2008 - 17:20

Remco:

Stijn, hoe is het ermee? Hoe is het daar in Suriname? Bter weer dan hier hoop ik!
    Veel plezier nog daar!
    Groeten Remco